Teslimat ve Kargo

KARGO TESLİM EDERKEN ALICIDAN NEDEN KİMLİK BELGESİNİ İBRAZ ETMESİNİ TALEP EDİYORSUNUZ ?

Aşağıda sıraladığımız mevzuata göre; gerek hukuki ihtilaflara mahal vermemek, gerekse şirketimize yasaların yüklemiş olduğu sorumluluklar nedeniyle, kimlik ibrazı ile kimlik bilgilerinin kaydedilmesi zorunludur.

a-) 4925 Sayılı Karayolu Taşama Kanununa istinaden çıkarılan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin Yetki Belgesi Sahiplerinin Yükümlülükleri başlıklı 43/12 maddesine göre "….eşyayı gönderilene teslim ederken gönderilenin kimlik bilgilerini almak ve kaydetmekle yükümlüdürler."

b-) 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun’un Kimlik Tespiti başlıklı 3/1. maddesine göre "Yükümlüler, kendileri nezdinde yapılan veya aracılık ettikleri işlemlerde işlem yapılmadan önce, işlem yapanlar ile nam veya hesaplarına işlem yapılanların kimliklerini tespit etmek zorundadır."

c-) 5549 Sayılı Yasaya istinaden çıkarılan Suç Gelirlerinin Aklanmasının Ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin Yükümlü başlıklı 4/i bendine göre "Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü ile Kargo Şirketleri" sıralanmıştır.

KARGO TESLİM ALIRKEN GÖNDERİCİDEN NEDEN KİMLİK BELGESİNİ İBRAZ ETMESİNİ TALEP EDİYORSUNUZ ?

Aşağıda sıraladığımız mevzuata göre; gerek hukuki ihtilaflara mahal vermemek, gerekse şirketimize yasaların yüklemiş olduğu sorumluluklar nedeniyle, kimlik ibrazı ile kimlik bilgilerinin kaydedilmesi zorunludur.

a-) 4925 Sayılı Karayolu Taşama Kanununa istinaden çıkarılan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin 45/2. maddesine göre "……gönderilenin adı ve adresi ile kimliğini ibraz etmek suretiyle kendi adres ve kimlik bilgileri gibi diğer önemli bilgileri tam ve doğru olarak yetki belgesi sahibine bildirmek zorundadır. Yanlış ve eksik bildirimlerden doğacak sorumluluk gönderene aittir. Yetki belgesi sahibi, gönderenin bildirmek zorunda olduğu bilgileri vermemesi halinde taşımayı yapmaz….."

 b-) 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun’un Kimlik Tespiti başlıklı 3/1. maddesine göre "Yükümlüler, kendileri nezdinde yapılan veya aracılık ettikleri işlemlerde işlem yapılmadan önce, işlem yapanlar ile nam veya hesaplarına işlem yapılanların kimliklerini tespit etmek zorundadır."

c-) 5549 Sayılı Yasaya istinaden çıkarılan Suç Gelirlerinin Aklanmasının Ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmeliğin Yükümlü başlıklı 4/i bendine göre "Posta ve Telgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü ile Kargo Şirketleri" sıralanmıştır.

d-) 213 Sayılı Vergi Usul Kanunun 231. maddesine göre FATURA tanzimi sırasında müşteri adını soyadını, vergi dairesini, hesap numarasını ve kimliğini ibraz etmek zorundadır. 29.08.2006 tarih ve 26274 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Vergi Kimlik Numarası Genel Tebliği'ne göre vergi numaraları T.C. kimlik numarasına dönüştürülmüş olup, bu nedenle fatura tanziminde müşterinin T.C. kimlik numarası da kaydedilmektedir.

ALICININ ADRESİNDE BULUNAMADIĞI DURUMLARDA NE YAPIYORSUNUZ ?

Gönderinin direkt adrese teslimini istemişseniz, kargo görevlimiz kimlik ibrazı karşılığında kargoyu alıcıya teslim eder. Eğer adreste kimseyi bulamazsa, "Kargo İhbar Notu" bırakır ve kargoyu şubeye geri getirir. Bu durumda kargonun alıcı ya da alıcının yetkili kıldığı kişi tarafından 3 gün içinde şubeden alınması gerekmektedir.

HERHANGİ BİR SEBEPTEN DOLAYI TESLİM ALAMADIĞIMIZ KARGOMUZ, NE KADAR SÜREYLE ŞUBELERİNİZDE BEKLETİLİR ?

Alıcıya ulaşamadığımız durumlarda, kargo geliş tarihinden itibaren 3 gün süreyle şubede bekletilir. Kimsenin talebi olmazsa göndericiye iade edilir.

FATURALARIN ÜZERİNDE YAZAN PÖ-ÜA/AT-Tİ GİBİ KISALTMALARIN ANLAMLARI NELERDİR ?

PÖ (PEŞİN ÖDEME): Kargoların taşıma bedelini gönderici ödeyecek anlamına gelmektedir. ÜA (ÜCRET ALICIDAN): Kargoların taşıma bedelini alıcı ödeyecek anlamına gelmektedir. AT (ADRESE TESLİM): Gönderilen kargoların alıcının adresine teslim edileceği anlamına gelmektedir. Tİ (TELEFON İHBARLI): Gönderilen kargolar varış şubemize ulaştığında alıcısına telefon edileceği ve kargoların alıcı tarafından şubemizden teslim alınacağı anlamına gelmektedir.

İNTERNETTEN ALIŞVERİŞ YAPTIM ANCAK HENÜZ ELİME GEÇMEDİ NE YAPMALIYIM ?

Mümkünse sipariş verdiğiniz firmadaki Sürat Kargo'ya ait fatura numarasını alarak, 0.850.202 0 202’ den Sürat Kargo Müşteri Hizmetlerini arayın. Müşteri temsilcilerimiz kargonuz ile ilgili bilgileri sizlere en kısa sürede ulaştıracaktır.